2014. november 1., szombat

36. Lesz valaha újra hobbim?... Lett :)

Emlékszem, amikor elkezdtünk dolgozni Angliában és belevetettük magunkat a munka sűrűjében, csak álmodoztam arról, hogy lesz annyi szabadidőm, hogy hobbit, ill. hobbikat találjak magamnak. Akkortájt azt hiszem (pontosabban szerettem volna azt hinni) a munka maga volt a hobbi... de hát az milyen hobbi már? :D



Kell egyáltalán hobbi vagy angolosan hobby? Mi a fene az a hobbi és mi számít annak? A Wikipédia szerint: "A hobbi (eredeti angol írásmóddal hobby) a korábbi „passzió” vagy a szabadidőben végzett, pihenést, kikapcsolódást szolgáló tevékenységek gyűjtőneve."
Azt hiszem a válasz igen, kell hobbi, mert az segít kilőni az agyad, amikor már túlpörgetted melóval azt. Szerencsés az, akinek tényleg a munkája a hobbija; pl. zenészek, vagy mondjuk állatgondozók, stb. Bár én szeretem a munkámat és korábban is szerettem a takarítást, de mégsem tekinthetek hobbiként rá. Szükséges tevékenység a munka, nem kikapcsolódás. Még akkor sem, ha sokszor tényleg élvezem is azt.




Szeretném most végigvenni milyen szabadidős tevékenységeket "vettem" fel az elmúlt pár évben És hogy mivel járult hozzá Anglia az "élvezetekhez". Van, amit már otthonról hozok magammal, csak a kiérkezés utáni nagy hajtásban elhagytam azt. A sorrend haladjon a legrégebbitől kezdve.

1. Kerekezés két keréken, láberőművel

Ohh, a drága jó biciklizés. Ez a sport 4 éves koromban fertőzött meg, amikor megtanultam tekerni a pedálokat. Sosem lettem profi bicajos, csak az a hobbi tekerős. Szeretem a sebességet, de sosem voltam olyan gyors, hogy komolyabban hajtsak. Egyesület nem volt a városban ahova mehettem volna és így később az aszfaltról át is szoktam terepre, mivel az nem olyan unalmas egyedül, mint az aszfaltcsíkon tekerni. Hehe emlékszem, hogy régen még mennyit sza... vacakoltam a walkman-nel, hogy ne essen ki az övtáskámból. :D
Itt Angliában sikerült vennem egy elfogadható biciklit és újra elkezdtem tekerni 3 év kihagyás után. Meg is szenvedtem az első pár km tekerés után a fájdalmakat, de könnyen visszajött az erőnlét a lábaimba. Kezdek combosodni. :)
Nézzétek csak az első képen azt a gyönyörű murvás kanyart! Na az ilyenekért érdemes erdőben tekerni. Az a kanyar itt található. A másodikon pedig egy kis tengerparti biciklizés során letámasztva ez én fekete villámom és a feleségem kis paripája.




2. Kockulááááás

Igen! Kocka vagyok, vagyis nem, de amúgy igen. Magyarázom! :)
Szeretem a számítógépes és konzolos és mobilos játékokat. Ezen nincs mit cifrázni. Játszom, ha van időm. Nyomok egy-két órát, de ha úgy tartja kedvem és a feleségem ;) , akkor simán átjátszok egy vasárnapot. Ezért kapom meg néha a kocka jelzőt. De! Koránt sem vagyok olyan kocka, mint azok az emberek, akik képesek alvás nélkül mondjuk 20 órát is játszani vagy klánokba szerveződve gyilkolásznak a virtuális világokban (nem ítélem el őket és különösebben nem is érdekel, hogy mit művelnek).
Aki játszik, azaz gamer, az tudja, hogy egy mai jó játék, olyan mint egy jó regény, vagy egy ütős film, csak éppen te lehetsz a főszereplő. Aki nem gamer, az csak azt látja, hogy kattint lő bumm kattint lő bumm esetleg vezet, repül stb.
Ez egy joker hobbi! Bármikor fel tudom (most már, nem úgy mint 8-10 éve) adni más tevékenységekért, mondjuk a sportért. És nyilván ha jön a gyerek, akkor csak várnom kell pár évet és újra játszhatunk együtt a virtuális valóságban. Addig meg majd legozunk, stb. :)
Anglia egy szép kis ps4 konzollal és jó gyors nettel járult a hobbimhoz.
Ha érdekel valakit, hogy mostanság hol, mivel múlatom a feles órákat, annak itt van pár cím: Diablo 3(pc), Destiny (ps4), Mass effect sorozat (pc), a lélekrabló World of Warcraft (Tauri szerveren ;) ) és kb. ennyi mostanság.



3. Futó bolond is vagyok

A futás akkortájt jött az életembe, amikor tényleg bedagadtam a számítógépezéstől és a stresszes munkától. Zabáltam, amikor ideges voltam és hipp-hopp 113 kg lettem; persze jó zsírosan. Aztán, amikor osztályvezető lettem a munkahelyemen a stresszt és az azzal járó vérnyomást valahogy kordában kellett tartanom. Elkezdtem futni.
Az első kilométeremet nem tudtam lefutni sík terepen a kezdetekkor. Aztán, ahogy a kilók lebattyogtak rólam (96 kg-ig fogytam, most igaz hogy 105kg vagyok megint, de koooráááánt sem olyan zsírgombóc mint anno) úgy nőtt a táv. Végül úgy döntöttem, hogy nem növelem a távot (akkor már 6-7 km-nél jártam). Beálltam a 3 km-es futásra és szépen elkezdtem javítani a lefutott időt. Bár nem nagy szám, de futópadon 14 perc 30 másodperc volt a legjobb időm, szabad levegőn enyhe domborzattal pedig 21 perc 20 másodperc. Nem is olyan rossz szerintem ahhoz képest, hogy először nem ment az 1 km sem.
Angliában a futást kb 2 éve kezdtem újra. A legnagyobb ösztönzés el nem hiszitek mi volt! :D Az, hogy végre vehettem egy nagyon jó futócipőt! Azóta is azt taposom és imádom! Illetve a barátaim megleptek egy jó kis Iron man stopperes órával.
Asics Gel-Kinsei 4! Csak ajánlani tudom, ha most kezdesz futni. Viszont vedd figyelembe, hogy a cipőt mindig a láb típusához kell választani! Hulk is ilyet hordana. :D





4. Gyúúrááás!

Vagy inkább maradjunk annyiban, hogy rendeltetésszerűen használom az edzőtermet. És azt hiszem ez a legfontosabb. Mert nekem az edzés nem a seggmeresztést jelenti egy gépen ülve és a face-n posztolgatva, hogy gyúrok wazze. Bemegyek a terembe szépen, bemelegítek és leedzem az aznapi adagot. Az agyam full kikapcsol és élvezem hogy a fejemben a zene, a testemben pedig az oxigén- és adrenalin dús vér áramlik. Teljesen megértettem, hogy miért imádják ezt a sportot az emberek. Megtanultam mit is jelent a no pain no gain. És hihetetlen - aki edz az tudja - de a fájdalmat meg lehet szeretni.
Magyarországon is edzettem, de a mostani munkahelyem haladó szintű, már-már profinak nevezhető terem van és  tényleg minden igényemet kiszolgálja és így igazán élvezetes az edzés. 
Mit adott Anglia ehhez a sporthoz még hozzá? Pl. díjmentesen használhatom a munkahelyem edzőtermét. Ha akarom vehetek táplálék kiegészítőt anélkül, hogy kuporgatnom kellene rá a pénzt. És hogy van időm és kedvem, nem úgy mint otthon régen.
Az ott sajnos nem én vagyok... még.




5. Duolingo!

Ez egy nagyon hasznos kis hobbi. Hihetetlenül játékos módon lehet nyelvet tanulni. Nem csak angolt. A duolingo lényege, hogy a gépeden vagy telefonodon ingyenesen - megismétlem: INGYENESEN! -tanulhatsz idegen nyelveket. Igaz, hogy béta verzió és kisebb hibák még vannak benne, de a hozzá tartozó fórumon, amit közvetlenül a feladatok alól is el lehet érni mindig van magyarázat. És nem kretén trolloktól, hanem sokszor nyelvtanárok magyaráznak.
Van facebook profilod vagy gmail fiókod? Ha igen akkor már most el is kezdheted a duolingo.com-on a tanulást. Indulhatsz az alapoktól, vagy nyomj le egy szintmérőt és kezdj magasabb szinten. Ráadásul versenyezhetsz másokkal is. 
Te jó ég milyen reklám ízű duma lett. :D
Anglia mit adott ehhez a hobbihoz? Közvetlenül semmit. Közvetve pedig, hogy meg kell tanulnom helyesen beszélni és hogy rá lettem kényszerülve egy okos telefonra. Rá lettem! De már nem bánom. :)






6. A blog

Ez a blog a legfrissebb hobbim. Ti is láthatjátok mi folyik itt, ha olvasgattok a posztok közt. Azt hiszem ehhez nincs mit hozzáfűzni. Engem a végtelenségig szórakoztat az írogatás. Remélem ti is jól érzitek itt magatokat, ha idetévedtek.
És mit adott Anglia ehhez a hobbimhoz? Hát kérdés ez?



2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi a duolingot. Még ma este kipróbálom. 6 éves korom óta küzdök a némettel (vagy inkább ellene) és bár két másik nyelvet sikerült elfogadható szinten megtanulnom, vénségemre kitűztem a németet. Csak valahogy nem sikerül nekilendülni. Talán ez a javaslat segyt. Mégegyszer köszi.

    VálaszTörlés
  2. Ajaj, nem mondtad, hogy addiktív!

    VálaszTörlés