2015. március 22., vasárnap

48. Üzemanyag gondok - hülyeségre nincs biztosítás

Nemrég történt velem egy vicces, de egyben egy költséges dolog. Mesélem mi volt.

Az egész úgy kezdődött, hogy az anyósom megkért, hogy este, munka után navigáljam be egy benzinkútra, mert tankolnia kell az autójába. Így is tettünk. Megérkeztünk a kútra és én felajánlottam, hogy telenyomom a kocsit, hogy ne kelljen szenvednie a csővel stb. Annyit kért, hogy a jobb minőségű benzint tankoljam. Megitattuk a verdát, fizettünk és odébb álltunk. Utána gondolkodtam, hogy jó régen tankoltam már, mivel a nyaralás előtt két héttel töltöttem fel a saját kocsimat, plusz a nyaralás 1 hete... szóval van az olyan 3 hete is mikor kúton jártam.




Másnap emlékszem szombat volt és a feleségem egyik munkaadójához kocsikáztunk el, amikor is leküzdhetetlen vágyat kezdtem érezni a tankolás iránt mivel a kocsi jelzett, hogy ő bizony szomjas. Begurultunk egy kútra és már kezdtem volna a tankolást, amikor egy gyönyörű Ferrari 458 Italia állt be a szemközti töltőálláshoz. Ahogy méláztam meg is állapítottam magamban, hogy milyen furcsa, hogy ilyen gyönyörű autóba normál benzint tankolnak és milyen jó, hogy én végre megengedhetem magamnak, hogy tele tankoljam a kocsim ráadásul a jobb minőségű üzemanyaggal, mint az anyósom tegnap... hmm, de jó... nem úgy mint régen otthon, hogy csak egy ezresé'.




Koppant a benzintöltő pisztolya, hogy tele a tank és csak az volt furcsa, amikor visszatettem a helyére, hogy a pisztoly zöld. Zöld? Igen mert benzin... csak éppen én egy dízel autóval álltam a kúton. Fvck!! Szerencsére nem indítottam be a kocsit, mert akkor a motor ment volna a kukába. Ha így jártok el ne induljatok!

Megfagyott bennem a vér. 50 liter benzint tankoltam a dízel Seat Altea-ba! 12 éve van jogsim és sosem nyúltam mellé még a kúton. 50 liter! Az nem az mennyiség, hogy: "Oppsz beszaladt 1 liter, de rányomok még 49 liter benzint és nem lesz gond."
A feleségem azt hitte viccelek, de látta az arcomon a kétségbeesést és így ő is szaporábban kezdte venni a levegőt. Bement a shop-ba, ahol a feje alapján - mielőtt megszólalt - megállapították, hogy rossz üzemanyagot tankoltunk. Gondolhatjátok azt az arcot. :) És milyen megnyugtató azt hallani, hogy ne aggódjunk mással is előfordul. Kösz! El is illant minden gondom.

A kutas elmondta, hogy mi a teendő. Először is fizessük kis a benzint, második hívjuk fel a bankunkat, hogy kiderítsük, hogy a bankszámlánkhoz kapcsolódik-e ilyen esetben valamilyen szerviz szolgáltatás.
Kapcsolódott. Az 'AA' jön ki ilyen esetekben, pontosabban az AA Fueal Assist. Ők szívják le az üzemanyagot. 180 Font és az üzemanyagot elviszik. Oh ye :D
Az unokatesóm mondta, hogy szívjuk le magunknak, de hát nem is olyan egyszerű művelet az, mert a tanksapkán keresztül, nem jön le mind, ha magamnak csinálom, az ülés alatt meg matatni a tankkal nem túl könnyű és nagyon időigényes. Meg nem is vagyok autószerelő na! Nem értek hozzá.




A feleségem próbálkozott a bankosnál, hogy hát ez miért is nem ingyenes, ha már olyan hiper-szuper számlát nyitottunk, mert mint ha úgy lenne a szerződésben, hogy az AA ingyen jön...
A bankos nagyon türelmes volt és udvarias - igazi angol - és elmondta, hogy mert a hülyeségre nincs biztosítás és ha hülye vagy, akkor az a te költséged. :D  :D  :D
Ha műszaki hiba van jön az AA, de ha a férjed egy Ferrarira csorgatja a nyálát és közbe szart tankol, akkor 180 Font áfával. Ja! És ez kedvezményes ár, mert ilyen hiper-szuper számlánk van.

Az AA-t 1 óra múlva ígérték, de szerintem nem volt több 30 percnél, hogy a kúton volt a srác. Hatalmas vigyor közepette állapította meg, hogy hmm 50 liter és nézett a feleségemre kérdően, hogy ezt hogy? Mondom én voltam... a mosolya nagyobb lett. :D
Bedugta a kis csövét a tankba, beeresztett vagy jó 1,5 méter csövet és indult a szippantás. 15 perc alatt meg is volt. És már húzott is. Ő is elmondta a megnyugtatásunk kedvéért, hogy ez gyakran előfordul - ami persze számomra nem csökkentette a költségeket és gondolat sem nyugtatott, hogy más is balfarok néha.
A kocsit amúgy 99,9%-ig le tudja szívni az AA. Szóval szárazra szívták a tankot és a számlánkat is megszippantották miattam. 
Szerintem tuti megtisztítják a leszívott üzemanyagot és felhasználják újra. Innen üzenem nekik, hogy bármikor elhozhatják a benzint, az anyósomnak jó lesz. :D

Nem volt más hátra, mint újra tankolni remegő kézzel és ötször megfontolva, hogy melyik pisztolyt vegyem le. Pedig a dízel mindig fekete. Az 55 literes tankba benyomtam 57,5 liter dízelt. :D Már vagy négyszer nyomta ki a pisztolyt a tank. :D

Így esett meg velem, hogy a dízel autóm 50 liter benzint fogyasztott 0 méteren. Azé' az elég rossz fogyasztás nem? :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése