2014. augusztus 19., kedd

26. Jobb mint gyalog járni 2.0

Az 1.0 bejegyzésben már sorra vettem, hogy került a kezeink közé egy Tigra később egy Astra majd egy Nissan Micra is. Akkor is már említettem, hogy volt egy kis csavar a sorrendben, mert a Micra nem az Astrát váltotta. 

Az Astra baja ugyebár csak annyi volt, hogy marhára zabálta a benzint és én sokat kellett vezessek, ami nem jó párosítás. Fel is merült bennünk, hogy kéne venni egy másik gépállatot, ami szépen eligázik alattam, de gusztusosan is néz ki, valamint akkor is használható lesz ha a család gyarapszik.

A legfontosabb az volt, hogy meghatározzuk a ráfordított összeget és az üzemanyag típusát. A variációk alapján 3000 Font elköltése mellett döntöttünk és dízel autóra adtuk a voksot. A következő dolog az autó méretének megszülése volt. Mivel családban gondolkodunk/gondolkodtunk így az egyterűek és a kombik jöttek szóba. Viszont a feleségem nem akart, hosszú autót így maradt a családi egyterű.
Belevetettem magam a témában, amiben nagy segítségemre volt a Totalcar népítélet nevű oldala. 


A szóba jöhető autók végül a következők lettek. Vauxhall (Opel) Zafira vagy Meriva, Seat Altea, VW Golf plus, Ford C Max és a feket ló a benzines Audi A2.
A Zafira és Meriva azért esett ki, mert bár jó kis autók, de a dízel motorjaik nem a legtutibbak. Nem, ezt nem én találom ki, ez az átlag felhasználók (népítéletes) és a kinti magyar autószerelők véleménye együttesen. 



A Ford C Max azért esett ki, mert nem ő a leggazdaságosabb fogyasztásban, de príma kocsi az biztos.


Az A2 nagyon sokáig a szívemhez volt nőve. A benzines is nagyon takarékos, akár 5-5,5 l/ 100 km-t is tud vegyes használatban. 3 ok miatt esett ki.
1. Alumínium az egész. Igaz, hogy nem rohad el, de ha megnyomják/megnyomom az nem lesz olcsó mulatság javítattni. Angliában pedig van ilyenre esély.
2. Angliában ritka az 5 üléses és nem is kényelmes és csak 4 üléses változatot találtam.
3. Ha alkatrész kell, akkor az nem olcsó + nincs pótkerék sem.


Az Altea és a Golf plusz maradt versenyben. A vicc az, hogy szerintem ugyanaz a motor van bennük, de nem esküdnék meg. Viszont a Seat Altea már a VW gondoskodó szárnyai alatt készült. A Golf igazából a német "szürkesége" miatt maradt alul.


Meg is kezdtem a hirdetések bújását a megfelelő Seat Altea után nyomozva. Sok autót fent északon hirdettek, de nem akartam 4-5 órát vezetni, hogy hátha megfelelő a kocsi. Volt olyan is, hogy azt hittem rábukkantam a megfelelő autóra, de amikor odaértünk a kocsi ajtaja horpadt volt és a motor úgy csörgött mintha éppen szétesne. Amikor csak tehettem vittem magammal egy szakembert is. Pont ő jegyezte meg, hogy nem rossz, hogy 3000 Font a keret, de az igények amiket támasztottunk még (alacsony mérföld, jó állapot, szerviz könyv, stb) lehet egy lehelettel magasabb árat igényelnének.

Igaza lett, mert a végső áldozat 3500 Font volt. 1 óra autókázásra volt a kocsi és kb annyi kínja volt, hogy dohányosé volt a gép, illetve fel kellett benne tölteni a klímagázt, de ezért az árért ezeket a kereskedő magára vállalta és az Astrát is beszámította 750 Fontért. 1450 volt és 750-ért ment el. :( Egyszerűen olyan sok mérföldet pakoltam bele, hogy ennyit zuhant az eladási ára. Igaz, hogy az 1450-ben benne volt anno az eladó profitja és mint kiderült az Astrát 900 Fontért adta tovább a másik, de mi elégedettek voltunk. Semmi kedvem nem volt a kocsit árulni és értetlenkedni a leendő vevőkkel.

Miénk lett a Seat! Nem bántuk meg!




Igazából a Seat után jött a Nissan Micra, ahogy azt már említettem. Kellett egy második autó a feleségemnek. Írtam is itt a link alatt milyen sza... szerencsétlen vétel volt.
A fordulatszám ingadozás és az, hogy néha egyszerűen leállt a motor nem sok jót sejtetett. Végül eljutottunk oda a szerelővel, hogy vagy eladjuk inkább a francba, vagy ráköltünk...jó sokat.
Addigra annyi galiba volt a Micra-val, hogy a feleségem úgy döntött menjen a fenébe a kis dög. Így hát kezdhettem megint a kocsik böngészését. Csak hát a drágám olyan feltételeket is megszabott, hogy legyen kicsi, és takarékos, de csinos is ??? és ne legyen VW-en mert azok unalmasak, de ne legyen francia sem és nem akar Ford-ot sem. Nőőők!
Gondoltam, akkor nem variálok, nekem a Seat bejött, német a motor benne úgy is és jó marketinggel tálalva beleszeretettem egy Ibizába a feleségem.


Az első reakció a hirdetés megnézése után: Szürkeee? :D Nőőők!

A vásárlás durván kalandos volt és rendkívül tanulságos és egyben anyagilag fájdalmas is. Az úgy történt, hogy kiszemeltük a képen látható autót. Elmentünk a Micra-val negnézni, abban reménykedve, hogy a Nissan-t beszámítják. A Seat 2500 Font volt 6 hónap garanciával. A kínja az volt, hogy a hátsóajtó zárja szét ment és nem lehetett kinyitni, de ezt Jay az eladó még az eladás előtt leszögezte, hogy az ő költsége lesz és ez fel lesz tüntetve a szerződésben. A Micra-ra a hibái ellenére tett egy 850 Fontos ajánlatot, ami elég jónak tűnt annak tükrében, hogy mi 900 Fontért már szabadultunk volna tőle. Megegyeztünk, hogy beveszi a Microbit és a különbséget kifizetve vihetjük az Ibizát, később pedig garanciába kicseréli az ajtózárat. Na szerintetek, hol volt a bukta? Nem! Nem ott az ajtózárnál.
Jay leellenőrizte a Micra előéletét és az egy korábban rommá tört és forgalomból kivont autó volt, amit a pakisztániak helyrepofoztak és visszahelyeztek forgalomba. Basszus! Jay mondta, hogy sajnálja, de csak makulátlan előéletű autókkal foglalkozik. Tud adni érte 180 Fontot és ő is csak elviszi a bontóba... hátha ott kap érte 200-at. Nem kertelt! Megmondta kerek perec.


Azt javasolta, hogy menjünk vissza az eladóhoz és verjük le rajta - kb ő ezt szó szerint értette és több mint valószínű képes is lett volna rá, különben nem ajánlotta volna fel, hogy ha kell odajön ő is. :D :D A gond ugyanis az volt, hogy nem kaptunk tájékoztatást a kocsival kapcsolatban arról, hogy az cat 'C' , azaz totálkáros kategória volt.
Vissza is mentünk M-mel és a feleségemmel a telephelyre, amit közben felszámoltak. De a régi angol autószerelőre sikerült ráakadni, aki elmondta, hogy hol keressük őket. - Amúgy az angol csóka is azért szakított velük, mert a pakisztániak átverték, cserébe egy reggel szétvert nekik négy kocsit. LoL

Nehezen, de ráakadtunk a bandára. Elmondtuk, hogy nagyon köcs... szemtelenek voltak és, hogy most hajlandóak vagyunk vissza eladni a kocsit nekik. Végül még alkudoztak meg nyöszörögtek az áron, mert kiderült, hogy apró betűvel jól elrejtve és még egy pecséttel is eltakarva ott volt az a jelzés a szerződésen. Jay-t is hívtuk és ő azt mondta, hogy akkor nincs mit tenni, alkudjunk meg velük. A vége az lett, hogy 500 Fontért ott hagytuk a dögöt.
Nem tudtam volna jobb áron eladni, mert nem kellett volna senkinek egy korábban tropa kocsi. Vagy mégis kit verjek át? Egy magyart? Vagy mást? És várjam mikor jön vissza hisztizni, ha nála is kiderül, hogy mi van? 

Jó kis tanulópénz volt a fene egye meg. De az Ibiza jó végre, a feleségem szereti. A színét is. :D

Itt egy link Jay oldalához. Tudom ajánlani, ha használt autó kell:
                                         
                                             http://www.frimleyroadcarcompany.co.uk/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése